ENDÜSTRİYEL RAF KONTROLÜNDE ÖNEMLİ DETAYLAR
ENDÜSTRİYEL RAFLARIN PERİYODİK KONTROLÜ VE MUAYENE
EN 15635’e Göre Raf Kontrolleri
9.5 Dikmeler ve desteklerdeki hasarın ölçülmesi ve sınıflandırılmasına ilişkin kurallar
9.5.1 Ayarlanabilir palet yüklemeli raf sistemleri için tipik olan dikme hasarı ve kalıcı deformasyon sınırları için ölçüm yöntemi
Bu kurallar yalnızca bir elemanda genel bir bükülmeye neden olan hasar için geçerlidir (bkz. Şekil 14)
Ezikler, bükülmeler, yırtıklar ve yarıklar gibi oldukça lokalize hasarlar için geçerli değildirler.
Bir metreden daha kısa bir uzunluğa sahip yerel kıvrımlar, 1,0 m limitleriyle orantılı olarak değerlendirilebilir; yarım metreden uzun uzunluklarda öngörülen sınırların yarısı uygulanır. Yırtılmaya ve bölünmeye maruz kalan üyeler mutlaka değiştirilmelidir. Hasar ölçümü aşağıdaki şekilde yapılacaktır:
- a) 1,0 m uzunluğundaki düz kenar, hasarlı elemanın içbükey tarafındaki düz bir yüzeye temas edecek şekilde yerleştirilir; böylece hasarlı alan, düz kenarın uzunluğunun mümkün olduğu kadar yakınında merkezi bir konumda yer alır;
- b) raf kirişi açıklıkları doğrultusunda dik bir eğim için, dikme ile düz kenar arasındaki maksimum boşluk 5,0 mm’yi aşmayacaktır;
- c) Çerçeve desteğinin düzlemindeki dik bir eğim için, dikme ile düz kenar arasındaki maksimum boşluk 3,0 mm’yi aşmayacaktır;
- d) Hem boyuna hem de yanal yönlerde eş zamanlı bir bükülme olacak şekilde hasar görmüş bir dikme için, soldan sağa ve önden arkaya deformasyon ayrı ayrı ölçülmeli ve 5,0 mm ve 3,0 mm limitlerini aşmamalıdır;
- e) her iki düzlemde bükülmüş destek elemanları için, düz kenar ile destek elemanı arasındaki boşluk, 1,0 m ölçü uzunluğu boyunca 10,0 mm’yi aşmamalı veya 1,0 m ölçü uzunluğunun pratik olmadığı daha kısa bölgeler için orantısal olarak aşmamalıdır.
9.5.2 YEŞİL SEVİYE – yalnızca gözetim gerektirir
Bu kategori, Şekil 14’teki sınırların aşılmadığı durumlarla ilgilidir.
Yeşil seviye, yük bildiriminde belirtildiği gibi raf taşıma kapasitesinde azalma gerektirmeyen veya sistemin onarılmasını gerektirmeyen sınırı belirtir. Bu, güvenli ve kullanışlı olduğu düşünülen raf bileşenlerini gösterir. Bu tür bileşenler, bir sonraki periyodik kontrole kadar uygun olarak raporlandırılır, ancak gelecekteki muayenelerde kayıt altına alınan hasar seviyesi yeniden inceleme ve yeniden değerlendirmeye tabi tutulur. Yeşil seviyenin aşılması raf sistemi için risk oluşturur.
9.5.3 TURUNCU RİSK SEVİYESİ – mümkün olan en kısa sürede müdahale gerektiren tehlikeli hasar
Bu kategori, Şekil 14’teki hasar sınırlarının ikiden az bir kat aşıldığı hasarlarla ilgilidir ve hasarlı bileşenin değiştirilmesiyle sonuçlanacaktır.
Bu, hasarın onarım çalışmasını gerektirecek kadar ciddi olduğu ancak rafın derhal boşaltılmasını gerektirecek kadar şiddetli olmadığı bir alanı tanımlayacaktır. Hasarlı bir bileşenden yük kaldırıldıktan sonra, onarımlar gerçekleştirilinceye kadar raf yeniden yüklenmemelidir.
Kullanıcı, gerekli onarımlar yapılana ve ekipmanın güvenli olduğu onaylanana kadar bu tür rafların tekrar kullanıma girmeyeceğinden emin olmak için bu tür rafları izole etmek için bir yönteme sahip olacaktır. Örneğin, düzeltilene kadar rafların yeniden doldurulmayacağını belirten tarihli yapışkan etiketler kullanılabilir. TURUNCU RİSK SEVİYE kategorisine sahip herhangi bir raf, orijinal belirlemeden sonraki dört hafta içinde iyileştirici çalışmalar yapılmamışsa, KIRMIZI RİSK SEVİYE hasarı olarak yeniden tanımlanmalıdır.
9.5.4 KIRMIZI RİSK SEVİYESİ – acil eylem gerektiren çok ciddi hasar
Bu kategori, Şekil 14’teki hasar sınırlarının ikiye eşit veya daha büyük bir faktörle aşıldığı hasarlarla ilgilidir.
Bunlar, kritik seviyede hasarın tespit edildiği durumlardır; bu durum, raf alanının derhal boşaltılmasını ve onarım çalışmaları gerçekleştirilene kadar raf alanı kullanılmamalıdır. Bu tür onarım çalışmaları genellikle hasarlı parçanın değiştirilmesiyle yapılır.
Firma, onarım çalışmaları yapılmadan önce yeniden kullanıma girmemelerini sağlamak için alanları izole etmek için bir yöntemi olacaktır.
Not – Örneğin, denetçinin huzurunda belirli bir bölmenin yükü boşaltılabilir ve daha fazla kullanılmasının engellenmesi için halatlarla bağlanabilir.
0 comments